lchfkost

Alla inlägg den 20 april 2014

Av jonathan edbom - 20 april 2014 15:53

Nu börjar min frågestund fråga vad du vill om kost, hälsa och viktnedgång i kommentarsfältet så svarar jag på alla frågor i nästa inlägg.

Av jonathan edbom - 20 april 2014 15:36

Bra mat vid diabetes

 

Ett mycket omdiskuterat ämne enligt livsmedels värket så ska en diabetiker äta på följande vis 1/3 av tallriken ska bestå av kolhydratrik mat ex pasta, bröd, ris, potatis,

1,5/3 ska bestå av grönsaker och baljväxter och 0,5/3 ska bestå av köttprodukter. Och nu till min fråga, tycker inte ni att det är konstigt att man ger diabetiker dessa råd?

 

Varför ska man som diabetiker äta mat som höjer blodsockret ?

Jo, när en diabetiker äter ex kolhydrater så stiger blodsockret och diabetikerna behöver mer mediciner och vilka tror ni tjänar på detta jo medecin företagen.

Så vad tycker ni om att medecin företagen tjänar pengar på att lura folk på detta sättet tyck till i kommentars fältet. Och om du själv är diabetiker och är i stort behov av viktminskning så tveka inteskriv till mig i kommentarsfältet så ger jag dig personlig rådgivning.

 

Av jonathan edbom - 20 april 2014 15:26

jag har fått ett antal frågor om det där med alkohol och lchf som jag tänkte svara på idag.


- kan jag dricka öl om jag äter lchf? svar: öl inehåller en hel del stärkelse och bör därför inte drickas om man vill uppbå optimal ketos.


men om man inte kan dricka öl vad ska man då dricka? svar: drick helst drycker med så hög alkoholhalt och så låg kolhydrats halt som möjligt ex torrt vin, rött vin, vodka, brännvin, whiskey.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


jag är en kille som bor i centrala gävle och är mycket intresserad av kost och hälsa. i denna blogg skriver jag om hur du kan gå ner i vikt och äta dig frisk på riktig mat LCHF-KOST!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

vilken kosthållning har ni läsare ?
 LCHF kost
 STENÅLDER kost
 GI kost
 tallriksmoddellen
 vet ej
 diet
 vegetarisk
 veganisk
 lågkalori kost

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards